Lån og leje af faciliteter

Her finder du information om, hvordan du kan låne eller leje kommunens faciliteter, herunder forsamlingshuse, haller, mødelokaler og udendørs arealer.

Leje af udstyr

Hvem kan leje?
Foreninger til aktiviteter med relation til Folkeoplysningsudvalgets bevillingsområde.

Foreninger uden for folkeoplysningsområdet til aktiviteter af ikke-kommerciel karakter.

Afhentning og returnering?
Hvis jeres ansøgning er godkendt, vil det fremgå af ansøgningen, hvornår udstyr kan afhentes samt hvor/hvornår, de skal returneres.

Mobilscenen/scenevogn
Scenemål udslået 42 m2 (6 x 7 meter)
Opsætning/nedtagning foretages af Svendborg Kommune.
Der kan indhentes mere information ved henvendelse i Svendborg Idrætscenter
Booking af scenevogn sker via Fritidsportalen eller via "skriv sikkert"

Svendborg Event har lavet en arrangørguide, som kan hjælpe dig med at danne et overblik over alle de elementer du skal være opmærksom på som arrangør i Svendborg. Find den herunder

Vigtigt at vide om lån og leje af faciliteter

Der er mange muligheder for at leje forskellige typer af faciliteter i Svendborg Kommune. Læs mere om mulighederne under hver kategori i menuen.

Fritidsportalen, som er en online søgeportal, kan man som forening/skole eller institution søge tider i haller, visse kommunale lokaler og på skoler og idrætsanlæg, hvis man er registreret i portalens foreningsregister.
Aktiviteterne skal være godkendt som helt eller delvist folkeoplysende. Vær opmærksom på, at kommunale lokaler IKKE stilles til rådighed til erhvervsmæssige, kommercielle eller private formål - ej heller til foreninger og sammenslutninger uden helt eller delvist folkeoplysende formål.

Oversigt over faciliteter

Forsamlingshusene i Svendborg Kommune er et stykke af den danske lokale kulturhistorie, som stadig er en aktiv del af lokalsamfundene, selvom de alle er over 100 år gamle.

De enkelte forsamlingshuse er meget forskellige – nogle har mange lokale arrangementer, hvor andre udelukkende har privat udlejning.

Alle har mulighed for at leje et forsamlingshus til fest, arrangement, møde eller andet.

Kontakt det enkelte forsamlingshus for nærmere oplysninger og aftale om leje.

Forsamlingshuse i Svendborg Kommune

Oversigt over forsamlingshuse i Svendborg Kommune i en printvenlig version.

Oversigt over forsamlingshuse i Svendborg Kommune