Send en elektronisk faktura

Som kommune modtager vi kun elektroniske fakturaer fra vores leverandører. Bliv klogere på, hvordan du sender en elektronisk faktura til kommunen på denne side.

Sådan sender du en elektronisk faktura

Brug dit digitale bogføringssystem

Hvis du bruger et digitalt bogføringssystem kan du sende din faktura eller kreditnota til kommunen gennem dette. 

Brug NemHandels Fakturablanket

Har dit bogføringssystem ikke kan sende elektroniske fakturaer, kan du i stedet bruge NemHandel Fakturablanket på virk.dk. 

For at fakturere kommunen skal du bruge: 

  • Dit private MitID
  • MitID Erhverv

Husk EAN-nummer

Husk at angive et EAN-nummer og en reference, så vi ved præcis, hvor din faktura hører hjemme i vores organisation.

Gebyr på fakturaer

Vær opmærksom på, at du som leverandør kun må pålægge et gebyr for elektronisk fakturering i følgende tilfælde:

  • Du har oplyst om gebyret ved købet, fx ved køb i fysisk forretning
  • Du har oplyst fx på hjemmeside eller i forretningsbetingelser, at der pålægges gebyr for elektronisk fakturering
  • Du har en samhandelsaftale med Svendborg Kommune, hvor det fremgår, at der pålægges et gebyr

Hvis vi modtager en regning med et uretmæssigt opkrævet fakturagebyr, vil regningen blive afvist, og vi vil bede dig om at sende en ny faktura uden gebyr.