Under opbygning

Denne hjemmeside er under opbygning, så bær venligst over med os, hvis der er et par huller. 

Brug gerne feedback-funktionen 'Hjalp denne side dig?' nederst på de sider, hvor du synes vi gør det godt eller mangler noget.

Tak for din forståelse.

Kvalitetsstandard for reparation af hjælpemidler

Hvad dækker hjælpen

  • Bevilligede udlånte hjælpemidler repareres ved behov.
  • Der repareres ikke på hjælpemidler, som badebænk og toiletforhøjer.

Hjælpens omfang

  • Mindre reparationer foregår på hjælpemiddeldepotet, hvor du selv møder op med hjælpemidlet, f.eks. en defekt rollator. Dette efter aftale med en hjælpemiddelreparatør.
  • Mindre reparationer kan udføres i dit hjem, hvis du ikke selv kan komme til Hjælpemiddeldepotet.
  • Større reparationer udføres på Hjælpemiddeldepot eller sendes til reparation hos ekstern leverandør.
  • Der kan ydes hjælp til udskiftning af dæk og slanger til manuelle kørestole og elscootere, hvis der er behov for mere end én årlig udskiftning. Dokumentation for udskiftningen skal kunne fremvises.

Hvad skal du selv sørge for?

  • Du skal selv dække udgifter som følge af hjælpemidlets brug, f.eks. almindelige batterier, rengøringsmidler og vedligeholdelse.
  • Du er forpligtiget til at rengøre og vedligeholde hjælpemidlet.
  • Du kan ud fra en konkret individuel vurdering visiteres til akutte reparationer af hjælpemidler i weekender og på helligdage.

Sagsbehandlingstider

Akutte reparationer påbegyndes umiddelbart efter modtagelse af fejlmelding.

Øvrige reparationer foretages indenfor 10 arbejdsdage.

Reparatørerne kan kontaktes alle hverdage på tlf. 62 23 40 12 mellem kl. 8.00 og kl. 10.00. Ring

Lovgrundlag

Hjælpemidler & Hverdagsteknologi udfører reparationer af hjælpemidler, der er bevilget efter lov om social service § 112 og § 113 stk. 5, og som er udlånt af Svendborg Kommune.