et grøn hus. rundt om huset er der rengøringsmaskiner, handsker, toilet, vaskemaskine, skraldepose skraldespand.
Foto © Freepic.com

EU-udbud på levering af rengørings-ydelser til Svendborg Kommune

Udbuddet vedrører indkøb og levering af Rengøringsydelser til Svendborg Kommune matrikler herunder rådhus, børnehuse, institutioner, samt offentlige toiletter og mere.

EU-udbud på levering af rengørings-ydelser til Svendborg Kommune

Udbuddet vedrører indkøb og levering af Rengøringsydelser til Svendborg Kommunes enheder og institutioner.

Udbuddet er opdelt i to (2) delkontrakter.

  • Delaftale 1:
    • Børnehuse, Offentlige administrationsbygninger, herunder Svendborg Rådhus, Støttecentre, Trappeopgange, Bo og aflastningsenheder, Alkoholambulatorier, Sygeplejeklinikker, Bibliotek
  • Delaftale 2:
    • Offentlige toiletter, samt Rengøring ved fraflytninger af kommunes lejligheder

Rengøring i Svendborg Kommune sker ved en kombinationsmodel, hvor rengøringen på ca. 2/3 af matriklerne varetages af kommunens egne rengøringsassistenter, mens ca. 1/3 er udliciteret til private rengøringsfirmaer via dette udbud.

Den forventede omsætning i kontraktperioden er udregnet på baggrund af tidligere aktivitet/forbrug og forventede aktivitets-/forbrugsændringer med de forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet. Omsætningen på aftalen kan i praksis afvige i såvel op- som nedadgående retning. For yderligere information omkring den forventede omsætning for hver delaftale - se venligst Udbudsmaterialet. 

Tidsplanen er som følger:

Afsendelse af udbudsbekendtgørelse til TED: Prækvalifikation

18-02-2025

Prækvalifikation Spørgefrist:

07-03-2025 kl.12:00

Prækvalifikation Svarfrist:

14-03-2025

Prækvalifikation – Frist for anmodning​

21-03-2025

Prækvalifikation Evaluering

24-03-2025

Inviteret til udbud

Uge 13

Frist for tilmelding til informationsmøde/ Obligatorisk besigtigelse

 

01-04-2025 kl:12:00

Obligatorisk besigtigelse Delaftale 1

03-04-2025 kl. 09:00-ca. 16.00

Informationsmøde for Delaftale 2

04-04-2025 kl. 09:00-11.00

Spørgefrist:

16-04-2025 kl.12:00

Svarfrist:

25-04-2025

Tilbudsfrist:

02-05-2025 kl. 12:00

Evaluering og præsentation

Uge 19

Indhentning af dokumentation

 

Ca. 2 uger

Forventet offentliggørelse af resultatet af udbuddet:

Uge 22

Derefter afholdes 10 dages stand still-periode, hvorefter kontrakten kan underskrives.

Kontraktstart:

01-11-2025

Kontrakten udbydes for en periode på 6 år med kontraktstart den 1. november 2025. Kontrakten kan forlænges i op til 24 måneder.


Udbudsmaterialet kan tilgås ved følgende link: (linket kan tilgås fra d. 21-02-2025)