Under opbygning

Denne hjemmeside er under opbygning, så bær venligst over med os, hvis der er et par huller. 

Brug gerne feedback-funktionen 'Hjalp denne side dig?' nederst på de sider, hvor du synes vi gør det godt eller mangler noget.

Tak for din forståelse.

Sagsbehandlingsfrister

Som borger har du krav på en hurtig og effektiv sagsbehandling, når kommunen skal behandle sager og træffe afgørelser i forhold til dig. Læs mere om vores sagsbehandlingsfrister i kommunen.

Svarfristen på din henvendelse afhænger af det enkelte sagsområde. Kan der ikke inden 7 arbejdsdage gives et konkret svar på din henvendelse, sendes der en information til dig om, hvornår du kan forvente svar.

Ifølge Lov om Retssikkerhed og Administration på det sociale område, § 3, skal kommunen:

  • behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i givet fald hvilken
  • fastsætte en frist for, hvor lang tid der må gå, inden der skal være truffet en afgørelse.

Hvis den fastsatte frist ikke kan overholdes, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse.

Generelle frister for sagsbehandlingstider

Sagstype

Retsgrundlag

Mål for sagsbehandlingstid

Klager over afgørelser (og genvurdering af afgørelser)

Lov om retssikkerhed og administration

4 uger

Aktindsigt i egen sag (part i sagen)

Forvaltningsloven

7 arbejdsdage